Výlet na Pravčickou bránu pro Noemi a Jarouška

24.08.2019 00:00

 

 

Příběh Noemi
Maminka vypráví příběh Noemi, kterou od narození trápí dětská mozková obrna
Když moje Noemi poprvé vykoukla na svět, vážila jen něco kolem půl kilogramu. Byla strašně maličká a já se o ni moc bála. Noemi ale zabojovala a dnes je z ní krásná a šikovná slečna. Životem ji však doprovází dětská mozková obrna ve formě spastické triparézy.

Noemi na jaře absolvovala operaci nohy, při níž jí lékaři zpevňovali kyčel a rovnali koleno. Pomalu se začíná zotavovat, potřebuje ale rehabilitovat více než kdy předtím. Zatím docházíme na ergoterapii, hipoterapii, plavání a rehabilitace. Noemi by ale potřebovala intenzivní rehabilitační pobyt Klim-Therapy, který si už vyzkoušela a se kterým máme skvělé zkušenosti. Díky tomuto pobytu se její operovaná noha zase pořádně rozhýbe a Noemka se bude moci zvednout z vozíku a začít zase chodit s pomocí chodítka.

Už jednou jsem prostřednictvím Patrona dětí o příspěvek na tento rehabilitační pobyt žádala, potřebnou částku se ale bohužel nepodařilo vybrat. Protože jsem ale na péči o Noemi sama a není v mých možnostech našetřit tolik peněz, prosím vás o pomoc znovu. Pojišťovny mi nepomohou a já už nemám jinou možnost, jak peníze na rehabilitace sehnat. Budu vám proto vděčná za jakýkoli příspěvek.

Příběh Jarouška
Jaroušek (13 let) se narodil s dětskou mozkovou obrnou ve formě spastické kvadruparézy (postižení všech 4 končetin). I přes prvotní negativní prognózy z něj vyrostl úžasný kluk, který má obrovskou chuť do života. S každou překážkou se pere s urputností a vytrvalostí sobě vlastní. A právě díky těmto vlastnostem dosáhl v oblasti pohyblivosti, ale i vzdělání skvělých výsledků.

Jaroušek miluje hokej (pravidelně chodíme fandit děčínským hokejistům), fotbal, tenis i různé zimní sporty – v těchto oblastech má obrovský přehled. Jaroušek se ale také sám rád hýbe. Pravidelně chodí plavat a s kamarádkou Noemkou, která má rovněž dětskou mozkovou obrnu, jezdí na kole. Občas také zvládne kratší procházky s chodítkem. A když se mu zrovna nechce sportovat, pustí se do nějakého vyrábění.

Prvních deset let Jarouškova života pro nás nebylo snadných, ale Jaroušek se pořád lepšil a já měla pocit, že je vlastně všechno v pořádku. Před dvěma lety mu však vypadla pravá kyčel. Byl to pro mě šok. Bylo mi jasné, že Jaroušek nebude moci chodit a že ho čeká velké trápení. Naštěstí se nevzdal a bojoval. Po operaci, která následovala, se mu kyčel sice zahojila, ale pravá noha se zkrátila o 4,5 centimetru. A tak podstoupil další operaci, tentokrát levé nohy, do které mu byly voperovány speciální plíšky, které růst nožky zastavily. Až Jarouškova pravá noha doroste levou, plíšky se vyndají, a pak už snad bude vše v pořádku.

Jaroušek potřebuje kvůli všem operacím hodně rehabilitovat. Bez toho se jeho spastické končetiny neobejdou. Výborné zkušenosti máme s intenzivní pohybovou terapií KLIM-THERAPY, kterou Jaroušek podstoupil v Klimkovicích. Pro mě jako samoživitelku je ale hodně náročné tuto terapii financovat. Po jejím absolvování je ale Jarouškův pokrok opravdu viditelný. Mám kolem sebe úžasné kamarády i rodinu, bohužel však není v jejich finančních možnostech mi pomoci pohybovou terapii uhradit. Proto moc prosím o pomoc vás.